Ιστορία (εισαγωγικό σημείωμα)
12.Τα Δεκεμβριανά του 1944: Ποιοι τα θέλησαν; Ποιοι τα σχεδίασαν ή ελπίσανε και προσδοκούσαν κέρδη από την αιματοχυσία που άρχισε στις 3 του Δεκέμβρη 1944;
11.Εμφύλιος Πόλεμος (1943-49): Βαθύτερα αίτια και επιδιώξεις
10.Ιστορική Συν-είδηση και Κρίση (html) ( doc)
09.Βήματα Ιστορικής Απαιδείας
08.Κίνηση Ιδεών στα Επτάνησα (ιδιαίτερα στην Κεφαλονιά) τον καιρό του Διαφωτισμού και του Ριζοσπαστισμού (περίπου από 1750 έως 1864): Έκφραση εθνικής συνείδησης - διαμόρφωσης κοινωνικού φρονήματος.
07.Ιόνιος Ακαδημία (1824-64)
06.Για τη διπλωματία του 1821:Ποια η διπλωματική επινόηση των Φιλικών.Ποια η διπλωματική αντιμετώπιση της Ελληνικής Επανάστασης από τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις και τους λαούς της Ευρώπης
05.Δοκίμιο Ανίχνευσης της διαμορφούμενης κατά το 18ο αιώνα εθνικής συνείδησης των Ελλήνων στο έργο του Ρήγα Φεραίου - Βελεστινλή
04.Διπλωματικό παρασκήνιο κατά την Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα (1864) σε doc σε html
03.Ποια επίδραση έχει ή θεωρείται ότι έχει η ιστορική γνώση στη διαμόρφωση της συνείδησης;
02.Ποια σχέση έχει με την ιστορική Αλήθεια το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι;
01. Παιδεία ανιστόρητη σημαίνει κοινωνική αντίληψη περιορισμένη